pondělí 27. listopadu 2017

Návrat do Stars Hollow (recenze knihy Rychleji mluvit nedokážu Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům (a všechno mezi tím) - Lauren Graham)

Rychleji mluvit nedokážu Od Gilmorových děvčat ke Gilmorovým děvčatům (a všechno mezi tím), autorka Lauren Graham, vydal DOBROVSKÝ s.r.o, Praha 2017, 207 stran

„Pravým důvodem, proč jsem napsala tuhle knihu, byl můj návrat k Lorelai Gilmorové. Ta rychle mluvící osoba mě přinutila k zamyšlení se nad tím, jaké to bylo, hrát ji poprvé. Dozvíte se jak jsem se k ní vůbec dostala a jak se mezi mým prvním a druhým „vtělením“ změnil můj život. Tato kniha je tedy o minulosti i současnosti, protože s vámi budu sdílet některé části deníku, který jsem si psala během natáčení pokračování Gilmorových děvčat.“

Lauren Graham, kterou znáte nejspíše jako Lorelai Gilmorovou, napsala knihu, v níž nás seznámí se svým dětstvím, hereckými začátky, zavzpomínáte s ní na natáčení Gilmorových děvčat a přiblíží nám i pár zážitků z natáčení pokračování Gilmorových děvčat. Taky nám prozradí, že knihy o dietách jsou k ničemu, všechny tvrdí ve výsledku to samé. Dozvíte se, že tato atraktivní žena zrovna neholduje módě a taky se dozvíte, kdo je to stará paní Jacksonová, a co má společného s Lauren.

Při čtení knihy si postupně utvoříte obrázek o této skvělé herečce. Je svérázná, dobrosrdečná, zbožňuje svoji rodinu, miluje kávu a seriál Gilmorova děvčata je její srdeční záležitost.

„Nemyslím si, že jsem vyzrálá jako osoba ani herečka. Nejsem ten typ. Spíš mě charakterizuje něco jako stálá improvizace, ale díky tomu je to se mnou vždy zábavné.“

V knize se vyskytuje mnoho hereckých jmen a přiznám se, že nejsem velkým znalcem celebrit. Herce z Gilmorových děvčat znám jen podle seriálových jmen, ale naštěstí autorka uvádí obě jména, takže jsem si pod nimi vybavila i tváře a mohla zavzpomínat na seriál. Přiznám se, že při čtení této knihy mě přepadla veliká chuť si "Gilmorky" znovu pustit. Dlouhé zimní večery na to budou ideální.

Autorka se s námi podělí i o strasti při psaní své první knihy, Jednoho dne, možná..., která se stala New York Times bestsellerem. Už jsem si ji zařadila na svůj seznam knih, co bych si ráda přečetla.

„Kéž by mě někdo naučil chodit na podpatcích. Kéž by mi někdo řekl, abych nikdy nenapsala svoje jméno do Google vyhledávače. Kéž by mě někdo naučil, jak mluvit v televizi o svých neexistujících vztazích. Hned bych si vzala leták.“

Lauren nám prostřednictvím deníkových zápisků prozradí i postřehy z natáčení pokračování Gilmorových děvčat, které proběhlo v loňském roce. Moc se na něj těším, snad se brzy dočkáme. Kdo by se nechtěl vrátit do malebného Stars Hollow aspoň na jeden rok.

Ačkoliv pro mě Lauren jako Lorelai v Gilmorových děvčatech nebyla postavou, s níž bych se v seriálu ztotožnila - tou postavou byla Rory, která mi byla věkově blízká - chtěla jsem si její knihu přečíst. A autorka mě rozhodně nezklamala.

Kniha je velmi čtivá, svižná, přímo na nás čiší autorčina upovídanost. Autorka nám v různě dlouhých kapitolách přibližuje to podstatné z jejího života, ale nezachází do detailů a rozhodně neodhaluje svůj soukromý život.

„Chci, abyste si z toho odnesli, že je důležité se podporovat, zejména my, ženy, se musíme semknout. Není náhoda, že jsem ty dvě nové ohromné příležitosti získala díky ženám ve vedoucích pozicích. Pokud bych se někdy dostala tak vysoko, určitě by byla podpora žen jedním z mých cílů. “

Knihu doporučuji všem ženám, dívkám i matkám, pro které je seriál Gilmorova děvčata něco jako jejich filmová rodina, těm, co si chtějí zavzpomínat a těm, co je zajímá Laurenino "zákulisí".

Knihu hodnotím 99 %. A těším se, že Lauren zas brzy něco napíše, určitě si to s chutí přečtu.

Děkuji Nakladatelství Omega, že jsem se mohla přinést do svého dospívání. Knihu si můžete koupit v KnihyOmega nebo v Knihy Dobrovský.

1 komentář:

  1. Very significant Information for us, I have think the representation of this Information is actually superb one. This is my first visit to your site. Alexa Echo

    OdpovědětVymazat