čtvrtek 15. února 2018

Pozor na dokonalost (recenze knihy Za zavřenými dveřmi - B. A. Paris)

Za zavřenými dveřmi, autorka B.A.Paris, vydalo nakladatelství Albatros media, Praha 2017, 264 stran

„Celou dobu, co jsem byla pryč, jsem všechno pečlivě zvažovala a ani jednou jsem nezapochybovala, že udělám správnou věc, když Jackovi vyhovím. Věděla jsem, že si ho chci vzít, a představa, že už příští jaro budu bydlet v krásném domě na venkově a možná čekat naše první dítě, mě naplňovala nadšením.“


Grace a Jack jsou pro všechny kolem dokonalý pár, ale je to opravdu tak? Prvotina anglické spisovatelky vás utvrdí v tom, že dokonalost je vždy podezřelá. Pojďme se začíst do tohoto psychologického thrilleru. Slupnete ho jako malinu. Kniha je tak čtivá, že ji nebudete chtít dát z ruky, dokud nebudete na konci.

Grace a Jack se po krátké známosti před více než rokem vzali. Pro své okolí jsou ideálním párem, oba pohlední, mají dokonalý dům, Jack je advokátem a obhajuje týrané ženy a nikdy u soudu neprohrál, kdo by nechtěl takového muže? Ale proč Grace nikam nechodí sama? Proč často ruší domluvená setkání? Proč nemá mobilní telefon? Proč nechodí do práce? Proč nemají děti? A proč je na jednom okně mříž?

„V šoku jsem se posadila na postel a četla zprávu pořád dokola. Určitě ji asi nějak špatně chápu. Nemohla jsem uvěřit, že by mi Jack napsal něco tak ošklivého a strohého. Nikdy předtím se mnou takhle nemluvil, nikdy na mě nezvýšil hlas. Připadalo mi, jako bych dostala facku.“

Grace má sestru Millie, která má Downův syndrom a po osmnáctých narozeninách se má ke Grace a Jackovi nastěhovat, takový je plán, pak bude vše dokonalé, alespoň z pohledu Jacka. Všimne si někdo, že je na jejich vztahu něco podezřelého? Může Grace zabránit nevyhnutelnému? Může někoho požádat o pomoc, nebo se musí spolehnout na sebe? Tolik otázek a vy v této skvěle napsané knize najdete odpovědi.

Tento román vás přesvědčí o tom, že zdání klame. A ještě více klame hezká tvář. Zjistíte, že přetvářka může být dokonalá, ale najdou se i tací, pro něž je právě takové chování podezřelé, a hledají aspoň špetku nedokonalosti. A díky za takové rejpaly. Příběh vás utvrdí v tom, že se do ničeho nemá člověk vrhat po hlavě.

„Stěží jsem dokázala uvěřit, že to, co se mi děje, je skutečné, a dokonce mě napadlo, jestli nejsem součástí nějaké pokřivené televizní show, kdy jsou lidé vystavováni příšerným situacím a celý svět se přitom dívá, jak se s tím vyrovnávají.“

Kniha vás vtáhne do děje hned od první stránky a vy si budete říkat, co za tím vězí, v čem je zakopán pes, a až se to dozvíte, budete mít husí kůži a budete si říkat, že to nemůže být pravda. Autorka vytvořila skvělý psychothriller. Střídáním přítomnosti s minulostí nám spisovatelka postupně odhaluje pravdu. A až vás na konci kniha propustí, budete si celý příběh přehrávat znovu a znovu.

Autorka píše velmi čtivě, vaše oči budou klouzat po řádcích a najednou budete na konci. Kniha je skvělou jednohubkou, vezměte si ji třeba s sebou k vodě nebo kamkoliv na dovolenou anebo se s ní usaďte doma na balkóně a věřte, že u této knihy neusnete. Autorka na vás přenese všechny pocity hlavní hrdinky, takže se připravte na beznaděj, strach, ale i naději, vynalézavost a touhu to nevzdat. Budete Grace obdivovat, protože ona je psychicky odolný jedinec.

„Bylo hrozné, jak byl jeho fyzický vzhled v naprostém rozporu s jeho ďábelskou duší. A pokud dokázal ošálit i mě, pokud mě dokázal byť jen na pár vteřin nechat zapomenout, co jsem o něm věděla, jak by se mi mohlo podařit přesvědčit ostatní, že to je vlk v rouše beránčím?“

Knihu doporučuji vám, co máte rádi thrillery, které vás drží v napětí, mají spád a ten správný náboj. A taky těm, co kdy někomu alespoň trochu záviděli jeho dokonalý život, protože nikdy nemůžeme vědět, co se skrývá za zavřenými dveřmi.

Knihu hodnotím 100 %.


Recenze primárně zpracována pro portál Chrudimka.cz. Tímto děkuji za možnost převzetí.


2 komentáře:

  1. Opět super recenze, thrillery miluju, takže se jednou určitě dostanu i k "Té předemnou"... :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, dle mého názoru to je opravdu skvělý psychothriller.

      Vymazat