Knihy na recenze

Pro portál Chrudimka.cz budu recenzovat čtyři knihy - první dva díly románové ságy Pán hor I. a II. a dvě dětské knihy Karolínka a její zoo a Příhody myšáka Mišulína z Myšova.

Nyní si knihy představíme prostřednictvím anotací.

Bez slitování

Kerstin Signe Danielsson, Roman Voosen

Pátý díl série s komisařkami Ingrid Nyström a Stina Forss. Jelikož jsem četla předchozí knihu a moc se mi líbila, rozhodla jsem se, že budu v sérii pokračovat.

Anotace:

Pod ledovou krustou jezera Toftasjön je nalezeno brutálně zohavené ženské tělo padesátileté kariéristky s konexemi na växjoské radnici. Tým vyšetřovatelů kolem Ingrid Nyströmové a Stiny Forssové rozjíždí pátrání na plné obrátky. Krátce nato se na scéně objevuje další oběť: tentokrát je v zasněžených lesích zavražděn mladý otec rodiny. Zpočátku se zdá, že násilné činy nemají nic společného. Tým však záhy naráží na stopy, které oba případy spojují víc, než se na první pohled zdálo.

Zabitý před klášterem

Zuzana Koubková

Pokračování série s bratrem Zdislavem. Tuto autorku jsem si oblíbila, a tak jsem si nemohla nechat ujít její novou knihu.

Anotace:

Pražská města už dávno nejsou tou metropolí jako za časů posledních Přemyslovců, nějaký život v nich ale přece jen pulzuje. A tam, kde se žije, vyrábí, obchoduje a miluje, se sem tam také vraždí. Tentokrát je ale z vraždy obviněn křižovník Ojíř, léčitel a bylinář, obětavě pečující o chudé a nemocné. Jaký div, že se Ojířovu příteli, rytíři Zdíkovi z řádu johanitů, obvinění nezdá? Aby mohl Ojíře očistit, musí najít skutečného vraha, a to znamená zapátrat hodně hluboko nejen v minulosti, ale také v lidské špíně a hrabivosti.

Pán hor I.

Hana Marie Körnerová

Spisovatelku Hanu Marii Körnerovou jsem si zamilovala, a tak jsem neodolala ani její sáze Pán hor. Romantika, to je moje.

Anotace:

Rozsáhlá historicko-romantická sága mapuje osudy šesti generací šlechtického rodu de Braie od roku 1785. Odehrává se převážně ve Francii, i když bouřlivé události osmnáctého, devatenáctého a začátku dvacátého století zavedou hrdiny nejen do mnoha zemí Evropy, ale i do Ameriky, Afriky a kolonií v Indii.

Příběh mladičké Christiny se začíná odvíjet ve chvíli, kdy ji souhra náhod zavede do zchátralého hradu v horách. Žije tam pouze Edmond, přezdívaný Pán hor - černá ovce rodiny de Braie. Sníh odřízne všechny cesty do údolí a uvězní Christinu ve společnosti muže, jemuž se dlouhé měsíce snažila vyhýbat. Edmond - muž s nejhorší pověstí v kraji - nakonec riskuje život, aby ji dopravil do bezpečí. Christina pomalu rozmotává klubko lží, zveličených pomluv a pověr, které z hradního pána udělaly postrach celého okolí. Z počátečního strachu a odporu se rodí nesmělá láska. Ta pobouří celý kraj a způsobí rozkol mezi Christinou a její rodinou. Komplikace přináší nejen rodová zášť, ale i dějinné zvraty. Po pádu Bastily je starý svět v troskách. Edmond je však schopen pro svou lásku udělat i nemožné. Stejně jako o dvacet let později jeho syn, který v císařských službách odchází do Itálie, aby v Benátkách dostihl osudovou ženu svého života.

Pán hor II.

Hana Marie Körnerová

Anotace:

Sebastian se po politickém skandálu způsobeném sestřenkou Eugénií vrací z Benátek zpět do Francie. Tam se mu brzy po příjezdu narodí první syn Christian. Sebastian stejně jako jeho otec Edmond vystupuje po pádu císařství ze státních služeb. Ale není mu dovoleno užívat si štěstí a klidného rodinného života. Stává se dědicem svého otce, prvním mužem v kraji a zároveň nositelem nenáviděné přezdívky Pán hor.

Karolínka a její zoo

Denisa Ryšková

Tuto dětskou knížku jsem si nemohla nechat ujít už kvůli krásným ilustracím Jana Dungela, on zvířata prostě umí.

Anotace:

Jaké by asi bylo mít doma zoologickou zahradu? Nebo v zoo bydlet? Karolínka v jedné žije a může vám potvrdit, že mimo otevírací hodiny a zraky návštěvníků, se tam dějí podivuhodné věci. Že si zvířata sama uklízejí? Že se vydají na výlet? Nebo dokonce něco uloupí?
Skutečné příběhy ze zoo ve veselé knížce o tom, že člověk není pánem tvorstva, ale jen jedním z tvorů na této planetě. O cestě k pokoře ve vztahu k živé i neživé přírodě, o radosti, skopičinách, dovádění, smíření a životní síle lásky, oddanosti a starosti o druhé – to vše v rozmanitém světě zvířat.
Denisa Ryšková pracovala dvacet let jako ošetřovatelka v zoologické zahradě. Nyní působí ve výzkumném ústavu, kde sleduje potravní chování myší.

Příhody myšáka Mišulína z Myšákova

Jaromír Jindra

Tuhle knihu jsem vybrala pro Kristýnku, tak snad ji zaujme, ale je možné, že je ještě na ni malá, ale obrázky si jistě prohlédne ráda.

Anotace:

Bílý myšák Mišulín uprchne z laboratoře do světa, který je pro něho plný tajemství. V jednom lese se potká se šedou myškou Couralkou, kterou mu ale vzápětí unese zlý čaroděj Myšimor. Mišulín, kterému není Couralčin osud lhostejný, se vydává na dobrodružnou cestu na kouzelníkův hrad, aby ji osvobodil. Netuší, kde ji hledat, nemá dokonce ani představu, jaké překážky mu čaroděj nachystá do cesty. Svede proto boj s velikým slonem, sovou a také s největším nepřítelem myší – kočkou. Navíc ale musí uniknout z vězení holčičky Milušky. Při svém putování také poznává sílu nezištného přátelství obyvatel lesů a luk – vydry, svatojánského broučka nebo lučního koníka Hoply a také větru, který mu dopomůže dostat se až do Myšimorova hradu. Podaří se bílému myšákovi překonat všechny nástrahy, které mu nachystal zlý čaroděj a zvítězit v přímém boji s ním?

Zaujala vás některá z knih? Nebo jste již nějakou četli?
Podělte se v komentáři.

Hezký víkend