čtvrtek 1. března 2018

Novinky v mé knihovně # 11

Dobrý den,
včera skončila moje první blogová soutěž, přes víkend soutěž vyhodnotím a vylosuji výherce a v úterý vás s výsledkem seznámím. A na úterý chystám ještě jedno překvapení, tak sledujte blog.

Nyní už k dnešnímu článku. Ráda bych vám představila knihy, které v únoru rozšířily moji knihovnu a ze kterých mám velkou radost.

Pojďme na to.





Poirot a já

David Suchet, Geoffrey Wansell


Jako milovnice Agathy Christie a především jejího zfilmovaného Hercula Poirota v podání právě Davida Sucheta, jsem tuto knihu prostě musela mít. Podařilo se mi ji koupit z druhé ruky jako novou, paní se sešly dvě.


Anotace:

Hercule Poirot, puntičkář s typickým knírkem, je jednou z nejlepších postav Agathy Christie a ve světě patří mezi nejoblíbenější detektivy. Více než dvacet let je s tímto „malým Belgičanem“ neodmyslitelně spjat i David Suchet, jeho představitel v seriálu britské společnosti ITV. Když mu v roce 1988 roli nabídli, nikdo nebyl pravděpodobně překvapen více než Suchet sám. Nakonec ji však přijal, přečetl všechny Poirotovy příběhy a vymyslel řadu rysů chování, jimiž svoji postavu charakterizoval. Postupně si k Poirotovi vytvořil velmi úzký vztah a zamiloval si jej. Výsledkem je sedmdesát televizních adaptací všech příběhů, které Christie o Poirotovi napsala, včetně posledního dílu Opona, kde se Suchet s velkou lítostí musel s Poirotem rozloučit. V knize Poirot a já vzpomíná, jak kultovní seriál vznikal, a přemýšlí, co pro něj detektiv po všechny ty roky znamenal.





Smrtící byznys

Hana Hyndráková


V tomto případě mě oslovila sama autorka, zda bych měla zájem si přečíst její novinku. Neváhala jsem, knihu jsem si u ní koupila a přišla mi i s milým věnováním a malou pozorností. Smrtící byznys pojednává o nebezpečí, o kterém tady u nás nemáme ani ponětí, o falešných lécích v Africe. Těším se, až si ji přečtu a určitě bude recenze.


Anotace:

Ellen dorazí do Ugandy, země plné bídy, aby na zdejší klinice pomáhala trpícím dětem. Iluze o léčbě ji brzy přejdou. Děti, které dostaly falešné léky na malárii, totiž umírají. Když se Ellen obrátí na tamní Organizaci pro boj s falešnými léky, udělá osudovou chybu. Nemohla tušit, že za výnosným kšeftem stojí někdo s hodně dlouhými prsty… Ona teď musí zachránit jak děti, tak sebe.





Ztracená

Anna Ekbergová


A toto je po delší době moje knižní výhra. Zapojila jsem se do soutěže s nakladatelstvím Metafora a usmálo se na mě štěstí. Co říkáte na obálku, že je úžasná?


Anotace:

Brilantní dánský thriller o chamtivosti, vraždě, podvodu a osudových rozhodnutích zavede čtenáře do malebných dánských rybářských vesnic, ale i do majestátních sídel a nebezpečného podsvětí Kodaně. Louise je mladá žena, které žije s přítelem Joachimem na malém ostrůvku Christianso, kde také provozuje kavárnu. Jednoho letního dne, během nejrušnějšího období roku, za ní přijde muž s tvrzením, že Louise je jeho manželkou Helene, která se beze stopy ztratila před třemi lety. Žena na fotografiích, které jí ukáže, se Louise skutečně velmi podobá. Policie se pouští do vyšetřování, při němž vychází najevo, že Louise má na hlavě jizvy po zranění. Mohlo by to být příčinou ztráty paměti?

Louise je skutečně Helene Söderbergová, dědička obchodního impéria, Edmundova manželka a matka dvou dětí. Musí se rozloučit s Joachimem a začít „nový" život či spíš se vrátit k tomu starému, na který si však vůbec nevzpomíná. Co se skutečně přihodilo té noci, kdy Louise/Helene zmizela? Děj intenzivního thrilleru je neustále dva kroky před čtenáři a zápletka nezadržitelně spěje k překvapivému rozuzlení.





Její malé Veličenstvo - Život anglické královny Viktorie

Carolly Erickson


Na Facebooku jsem se zapojila do diskuze o knihách o královně Viktorii, kde jsem doporučovala knihu Já, Viktorie od mé oblíbené spisovatelky Cynthie Harrod-Eagles, a tak jsem se dostala k dalším tipům na skvělé knihy o této panovnici. A hned jsem si jednu musela sehnat, měla jsem štěstí a narazila jsem na jednu skvělou nabídku na bazaru.


Anotace:

Biografický román o královně Viktorii, která celých čtyřiašedesát let vládla na anglickém trůně a stala se pro většinu Evropy symbolem Anglie 19. století.

Vyrůstala ve strohém, nemilosrdném ovzduší, protože její ctižádostivá matka ji od dětství připravovala na roli dědičky trůnu. V osmnácti letech se vzbouřila, osamostatnila se a prosadila volbu ve výběru manžela. Svému inteligentnímu, pečlivému muži svěřila také část svých povinností. Po jeho smrti a po smrti několika ze svých devíti dětí musela získat sílu do dalšího osamělého boje v zájmu království.



Mám z knih velkou radost. A co na ně říkáte vy? Kterou byste si rádi přečetli?


4 komentáře:

  1. Páni, Suchet napsal knížku o své roli? To budu muset pořídit přítelovi k narozeninám, Poirotovy příběhy miluje a seriálovou adaptaci taktéž.
    Děkuji za tip. :-)

    Zápisník jedné zrzky

    OdpovědětVymazat
  2. Knížku Já, Poirot jsem četla vloni a je úžasná - úplně jako seriál a celý Hercule 💚💚💚

    OdpovědětVymazat
  3. pekne knihy, Agathu Christie bych nekdy chtela zkusit, protoze znam akorat Poirota z telky :-)

    OdpovědětVymazat
  4. Já, Poirot vypadá nádherně, té bych se vůbec nebránila a s chutí si ji přečetla. Ať se knihy líbí :-) A gratuluji k výhře.

    OdpovědětVymazat