neděle 25. března 2018

„Vždycky tady pro tebe budu“(recenze knihy Léto plné neskutečných věcí – Rowan Coleman)

Léto plné neskutečných věcí, autorka Rowan Coleman, vydalo nakladatelství Domino, Ostrava 2017, 456 stran

„Přestože mi na zápěstí hodinky tikají dál a dál,“ říká její zachycená podoba a jemný větřík jí odfoukává vlasy z tváře, „neustále jsem uvězněná tady v minulosti, nebo alespoň jedna moje část je. Jako motýlek jsem přišpendlená v jedné minutě, v jediné hodině, ve dni, který jednou provždy změnil můj život.“

Rowan Coleman není u nás neznámou autorkou, možná jste se s ní již setkali díky její úspěšné knize Kniha vzpomínek anebo díky knize Všichni jsme utkáni z hvězd. Musím se přiznat, že pro mě je kniha Léto plné neskutečných věcí první knihou od Rowan Coleman a již nyní říkám, že ne poslední. To, co autorka rozehrála na čtyři sta padesáti stranách knihy bylo opravdu napínavé, dech beroucí, romantické, zkrátka neskutečné.

V červenci roku 1977 se Lunině matce Marisse stane tak hrůzná věc, která ji poznamená na celý život, nikdy se s tím nevyrovná a nikdy se s tím nikomu nesvěří. Teprve po její smrti se Luna a její sestra Pea dozvědí pravdu, ale ne úplnou, a tak se vydávají do Brooklynu odhalit matčino tajemství. Od té strašlivé noci uběhlo již třicet let, ale pamětníci té doby stále žijí a mohou Luně pomoci v pátrání po tom, kdo je a proč si vždy připadala, jako by do rodiny nezapadala. Luna zažije něco neskutečného, najednou se ocitne v roce1977 a setká se s její matkou a to jí dá nový impuls, ví, že dostala šanci změnit život své matky a nejen její. Ale co když bude muset obětovat samu sebe? Podaří se Luně změnit běh událostí, který odstartovala jedna temná červencová noc? Co všechno Luna může ztratit a co získat? Tenhle příběh vás pohltí a zůstane ve vaší mysli.

„Pea ale nemohla vědět, že jsem se odjakživa cítila trochu jako cizinka ve vlastní rodině, jako bych k nim tak úplně nepatřila. A že to, co máma na tom videu říkala, bylo vlastně svým způsobem zvláštně uklidňující.“

Autorka přináší neobvyklý příběh, který vás bude nutit k zamyšlení. Opravdu existují paralelní světy? Opravdu je několik verzí vašich životů, které se mění podle toho, jak se rozhodnete? Je čas jenom výtvorem člověka a ve skutečnosti neexistuje? Kniha balancuje na hranici fantasy, ale příběh je tak skutečný, že vám nedá spát.

Postavu Luny si zamilujete. Je jí skoro třicet let a svoji velkou lásku zatím nepotkala a když ji potká, dělí jí od ní velká vzdálenost a vy doufáte, že ji překoná. A zároveň tušíte, že když se Luně povede to, co si vzala do hlavy, už nejspíš žádná Luna nebude. Konec knihy je nečekaný, ale jako čtenářka jsem byla uspokojena. Myslím, že tak to mělo dopadnout.

„Víte, naše tělesné schránky se rozpadnou a nakonec se obrátí v prach, ale energii, tu nezničíte nikdy. A co je vlastně láska, pokud ne ta nejsilnější energie na světě, kterou známe?“

Kniha se čte jedním dechem. Otáčíte stránku za stránkou a těšíte se, kdy se zase Luna dostane do doby mládí své matky, i když tyto výlety do minulosti pro ni začínají být čím dál nebezpečnější.

Je to příběh plný nečekaných událostí, napětí, zmaru, ale i naděje, odhodlání a touhy věci změnit a také velké lásky dcery k matce. A především lásky, kterou od sebe dělí třicet let.

Autorka má můj obdiv, vytvořit takovýto příběh muselo dát mnoho práce a byla potřeba notná dávka fantazie a promyšlenosti, aby děj měl hlavu a patu. To vše se autorce povedlo a vznikla kniha, která by neměla uniknout vaší pozornosti.

„Příběhy jsou ve skutečnosti to jediné, co může změnit svět. Příběhy, kterým lidé uvěří, jsou jediné, na čem záleží. Příběhy, které mají dostatečnou moc, aby změnily všechno, čemu si myslíme, že rozumíme.“

Kniha mě zaujala svojí obálkou a následně nalákala anotací. Miluji tyto výlety do minulosti, člověka to přiměje se zamyslet nad svým životem.

Doporučuji všem a především dívkám a ženám a nejen jim.

Moje hodnocení je 100 %, škoda, že nemůžu dát víc.


„Zapomínáme, že my jsme vesmír nestvořili. To on stvořil nás.“ Rowan Coleman



Recenze primárně zpracována pro portál Chrudimka.cz. Tímto děkuji za možnost převzetí.




4 komentáře:

  1. Kniha byla naprosto skvělá. A nejvíc mě dostala úplně poslední věta :-D

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkná recenze :) Od autorky jsem četla knihu Všichni jsme utkáni z hvězd a byla jsem z ní nadšená :) Určitě se proto chystám i na tuhle :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ať se líbí, můžu ji jedině doporučit. Já bych si ráda od ní přečetla Knihu vzpomínek

      Vymazat