středa 21. června 2017

Knihy na recenze (pro nakladatelství Omega - Dlouhé noci v cizím světě, pro portál Chrudimka.cz - Věřte císaři) a novinky v mé knihovně

Chtěla bych vám představit dvě knihy, na něž budu v nejbližší době psát recenzi, a to pro nakladatelství Omega na knihu Dlouhé noci v cizím světě a na portálu Chrudimka.cz se můžete brzy těšit na recenzi knihy Věřte císaři.

A dále mám pro vás nové přírůstky do mé knihovny - Zmizelá, CaravalJsou světla, která nevidíme, Dívka v ledu a Noční lov.

Ze všech knih mám velkou radost, nutně budu potřebovat více času na čtení :)

A nyní stručné seznámení s knihami. Nechte se inspirovat!

Dlouhé noci v cizím světě

Annie DeWitt

Po přečtení recenze jsem věděla, že tuto knihu bych si moc ráda přečetla, proto jsem se o ni přihlásila do recenzního konkurzu, a byla jsem vybrána. Mám z toho radost. A koncem června se zde na mém blogu můžete těšit na recenzi.

Anotace:

Je léto roku 1990 na americkém venkově. Jean je skoro třináct let a stojí před branami 21. století. Hlavním tématem televizních zpráv je operace Pouštní bouře, Microsoft představil světu Windows a koně na pastvinách umírají na neznámou nemoc. Rodinný život v jediném domově, který Jean za svůj život poznala, se pomalu rozpadá. Jeanina matka odchází a v její nepřítomnosti se Jean ocitá na pokraji hořké reality skutečnosti cizího světa dospělých a svých snových představ, které jí nabízí únik od reality. Ve své fantazii si staví nedobytnou pevnost pro ni a chlapce ze sousedství. Fender Steelhead je vyvrhelem, který čelí pomluvám lidí z okolí. Když ale Jean postupně odkrývá tajemství a touhy ostatních, objevuje především svá vlastní.

Román Dlouhé noci v cizím světě je něžným příběhem doby i poučným čtením, poetickým vhledem do krás i nástrah psychologie a osamění dospívání, a především naší nehynoucí potřeby někam patřit, stát se součástí celku.

Věřte císaři

Anton Hykisch

Miluji historické romány, i když v poslední době jsem jich moc nepřečetla, takže to tímto chci napravit.

Anotace:

Historický román o císaři Josefu II.

Je možné udělat miliony lidí šťastnými — a to rychle, bez lásky a často i proti jejich vůli? Tuto otázku si klade nový historický román, který se odehrává na konci osmnáctého století, v předvečer Francouzské revoluce. Císař Josef II. dlouho čekal na smrt své matky Marie Terezie a ihned po jejím skonu začal netrpělivě uskutečňovat svůj sen o spravedlivé vládě. Horečnou sebezničující prací chtěl zapomenout na své osobní neštěstí a nedostatek lásky. Kniha odkrývá bolestné soukromí mladého panovníka až k jeho předčasnému tragickému konci.

V poutavém románu nahlédneme do života evropských panovníků, vysokých církevních hodnostářů i chudých vesnických kněží, josefínských osvícenců, reformátorů a spisovatelů, kteří probouzeli národní povědomí.

Zmizelá

Gillian Flynn

Když tato kniha v roce 2013 vyšla, bylo kolem jejího vydání mnoho rozruchu, jsem ráda, že bude mít čestné místo i v mojí knihovně.

Anotace:

Zdálo se to jako ideální manželství. Zdání ale může vražedně klamat…

Amy Dunnová zmizela v den pátého výročí svatby. Nick, její muž, byl po sérii nalezených důkazů obviněn z vraždy své ženy. Nick prohlašuje, že nic nespáchal, Amyini přátelé a zápisky v jejím deníku tvrdí opak. Kdo má pravdu? Jak ji poznat? A pokud je Nick nevinný, kam se poděla Amy?

Psychothriller, který se stal kultem i fenoménem…

Caraval

Stephanie Garber

Tato kniha přitáhla moji pozornost v jedné soutěži a jelikož jsem ji nevyhrála, rozhodla jsem si ji koupit, přestože young adult literaturu čtu velmi zřídka. Tahle kniha mě přitáhla nejen svojí obálkou. Kdo by neměl rád hry...

Anotace:

Ať už jste o Caravalu slyšeli cokoli, určitě se to nevyrovná realitě. Je to víc než hra! Je to magie. Scarlett vždy toužila Caraval zažít a letos dostala pozvánku. Jenže vzápětí unese její sestru Tellu tajemný režisér celého představení. Není se čeho bát, Caraval je přece jen zdání. Ale co když ne? Ať už je to jakkoli, Caravalem musí Scarlett projít i se zlomeným srdcem a sestru rychle najít, než se spustí nebezpečný dominový efekt následků a navždy ji ztratí.

Jsou světla, která nevidíme

Anthony Doerr

Nejen kvůli čtenářské výzvě na databazeknih.cz jsem si pořídila tuto knihu, za niž autor obdržel Pulitzerovu cenu.

Anotace:

Marie-Laure prožívá s milujícím otcem spokojené dětství v Paříži. Život ji však postaví před první těžkou zkoušku, když v raném věku oslepne. Tehdy ještě netuší, že má před sebou další, mnohem obtížnější zkoušky. Němci obsazují Paříž a Marie s otcem jsou nuceni uprchnout, musejí opustit své dosavadní jistoty a vydat se za nejasnou vidinou bezpečného útočiště. Je ale možné najít takové místo v rozbouřené Evropě? Zvláště když s sebou Mariin otec nese nebezpečné tajemství?
V německé hornické kolonii vyrůstá sirotek Werner, toužící po jiném osudu, než jaký mu byl předurčen. Chce přijít na kloub všem záhadám, které jej obklopují, fascinuje jej věda, technika. Jeho přirozený talent a samozřejmost, s níž je schopen opravit každé rádio, nezůstanou nepovšimnuty. Zajistí mu místo na elitní vojenské akademii pro Hitlerjugend – stane se z něj specialista na odhalování odbojových aktivit. Werner, který si je stále více vědom nelidských důsledků své inteligence, se nakonec při pátrání po odbojářích dostává i do Saint-Malo.
Blíží se chvíle osudového setkání...

Dívka v ledu

Robert Bryndza

Na doporučení kamarádky byla tahle kniha jasná volba.

Anotace:

Poté co je v parku v jižním Londýně pod vrstvou ledu nalezeno tělo mladé ženy, na místo přijíždí detektiv šéfinspektor Erika Fosterová. Oběť, krásná dívka z mocné a bohaté rodiny, měla podle všeho dokonalý život. Když Erika začne pátrat hlouběji, vynoří se souvislosti mezi její vraždou a smrtí tří prostitutek, které někdo uškrtil, svázal jim ruce a hodil do vodních ploch po Londýně. Jaká je spojitost mezi dcerou vlivného lobbisty, který si myslí, že může ovlivňovat i vyšetřování, a mrtvými imigrantkami? Jaké temné tajemství dívka v ledu skrývala? Čím více se Erika přibližuje k odhalení pravdy, tím více se vrah blíží k Erice. Poslední případ detektiva šéfinspektora Fosterové skončil katastrofou a smrtí pěti policistů včetně jejího manžela. Eričina kariéra visí na vlásku, musí bojovat s vlastními démony i s vrahem, který je hrůznější než kdokoliv, komu čelila v minulosti. Dopadne ho dříve, než udeří znovu?

Noční lov

Robert Bryndza

Když už mám Dívku v ledu, nenechám si ujít další příběh.

Anotace:

Jedné horké červnové noci je detektiv šéfinspektor Erika Fosterová přivolána k brutální vraždě. Oběť, vážený praktický lékař, je nalezen ve své posteli udušený. Zápěstí má svázaná a oči pod průhledným sáčkem upevněným těsně pod hlavou vypoulené. O několik dní později umírá za podobných okolností další muž a Erika společně s kolegy Petersonem a Mossovou tuší, že čelí sériovému vrahovi. Ten své oběti sleduje a vyčkává na vhodný okamžik, kdy udeří. Co mají oba mrtví společného? Existuje v jejich minulosti nějaké tajemství, které by je mohlo spojovat? A co je spojuje s vrahem? Erika dělá vše pro to, aby Nočního lovce zastavila a dopadla, i když opět riskuje a dostává se do konfliktů s nadřízenými. A navíc možná vrah začíná sledovat i ji...

Řekněte sami, myslím, že se mám na co těšit, jen sehnat dost času na čtení. Co byste si rádi přečetli vy?