sobota 14. dubna 2018

Neopouštěj mě (recenze knihy Někdo cizí v domě – Shari Lapena)

Někdo cizí v domě, autorka Shari Lapena, vydal Knižní klub, Praha 2018, 272 stran

„Když Karen Kruppovou předevčírem večer přivezli, byla dezorientovaná, upadla do bezvědomí a zas se probírala. Zdálo se, že neví, kdo je, nedokázala jim říct, jak se jmenuje. Byla rozrušená a neustále opakovala něčí jméno, má pocit, že mužské.“

Po autorčině prvotině, Manželé odvedle (recenze), která rozpoutala velký humbuk a zájem čtenářů, přichází autorka s dalším thrillerem a rozhodně se máte na co těšit. Po přečtení obou knih bych novinku Někdo cizí v domě ohodnotila ještě o stupínek lépe. Autorka si opravdu dala záležet, vymyslela skvělou zápletku a konec knihy ji dovedl k dokonalosti. Myslím, že takový konec nikdo z nás nečekal.

Karen je něco málo přes třicet let, je šťastně vdaná a žije svůj idylický život, až do jednoho večera, kdy zběsilou jízdu autem zakončí nárazem do sloupu a následně ztratí část svých vzpomínek. Její manžel Tom, který se ten večer po cestě domů někde zdrží a když dorazí k domu, zjistí, že Karen není doma a celý dům vypadá jakoby ho opustila před chvílí a dokonce zapomněla zamknout, nevzala si kabelku ani mobil. Tom dostane strach, netuší, kde žena může být, proto se obrátí na policii a hned po chvilce u něho zvoní policista a Tom se dozví, že Karen leží v nemocnici. A to není vše, je nalezena mrtvola neznámého muže, případu se ujímá detektiv Rasbach, kterého známe již z první knihy. Kam povedou stopy? Kdo bude podezřelým číslo jedna? Jaká tajemství před sebou mají Karen a Tom? Jejich vztahy se ještě více zamotají, když se mezi ně vloží jejich sousedka Brigid. A co se to děje v jejich domě? Karen má pocit, že nejsou doma sami. Vezměte do ruky tuto knihu, čeká vás parádní jízda a vaše mozkové závity pojedou na plné obrátky.

„Ježíši, Karen, co se děje?“ ptá se Brigid. „Jsi bílá jako stěna.“
„Někdo byl v domě,“ řekne Karen.“

Autorka vytvořila skvělý thriller, který vám nedá vydechnout. Je v něm tolik náznaků, tolik nezodpovězených otázek a poté, co se dozvíte pravdu, zůstanete zírat s pusou otevřenou a říkat si, to jako vážně? Tato kniha vás přiměje se zamyslet nad tím, zda víte, s kým večer uléháte do postele a s kým ráno vstáváte.

Karen mi byla od počátku sympatická, soucítila jsem s její ztrátou paměti a poté, co se vše ještě zkomplikovalo a na scéně se objevil detektiv Rasbach, jsem byla na její straně, i když červíček pochybností hlodal. Zato Brigid jsem nemohla vystát, za to, jak se zachovala ke Karen a Tomovi. No a konec knihy mě tak zaskočil a přiměl všechny mé názory znovu přehodnotit. Je opravdu tak těžké vyznat se v lidech?

O tomto thrilleru bych řekla, že je strhující, dechberoucí a i když vám bude připadat, že se zdánlivě nic moc neděje, vaše fantazie bude pracovat na plné obrátky a budete si procházet jednotlivé varianty možného rozuzlení. A upřímně vám říkám, že vaše snaha bude nakonec marná. Autorka si připravila opravdu nečekaný konec a docela by mě zajímalo, jak to bylo dál.

Touto knihou se Shari Lapena posunula zas o krok dál a je vidět, že dokáže čtenářům zamotat hlavu, dokáže jim pomalu servírovat indicie, ale nikdy je nenechá nahlédnout pod pokličku dříve, než sama bude chtít. A to se mi na jejích knihách líbí.

„Tom si najednou připadá slabý v kolenou. Srdce se mu zprudka rozbuší. Potřebuje si sednout. Uvědomí si, že něco takového čekal. V hloubi duše věděl, že za tímhle vším je něco víc. Připadá mu, jako by někde otevřel nesprávné dveře a ocitl se v nějakém jiném životě, který nedává žádný smysl a všichni se v něm vydávají za někoho jiného.“

Knihu doporučuji milovníkům thrillerů, těm, co si rádi lámou hlavu a těm, co mají rádi překvapivé konce. V této knize najdete lásku, strach, tajemství a vychytralost. A pokud se vám líbili Manželé odvedle, tahle novinka se vám bude líbit ještě víc.

Moje hodnocení je zasloužených 100 % a doufám, že autorka již pracuje na další knize.


Recenze primárně zpracována pro portál Chrudimka.cz. Tímto děkuji za možnost převzetí.



6 komentářů:

  1. Skvělá recenze :-) Jsem ráda, že hodnotíš tuto knihu lépe nežli Manželé odvedle, ti mě celkem zklamali, ale na tuto knihu jsem hodně zvědavá.

    OdpovědětVymazat
  2. Pěkná recenze, kniha vypadá vážně dobře. :) Ani jednu autotčinu knihu jsem ještě nečetla, ale budu to muset brzy napravit. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. Mně se líbily obě knihy, ale Někdo cizí v domě ochlup víc ;-)

      Vymazat
  3. Pěkná recenze :) Na knihy od této autorky se teprve chystám, ale zajímají mě víc a víc, protože všude čtu nadšené recenze :)

    OdpovědětVymazat