neděle 24. září 2017

Novinky v mé knihovně # 5

Dneska tu pro vás mám balíček z Levných knih. Už je to dlouho, co jsem zde nakupovala naposledy, a když jsem nakoukla na jejich e-shop, nešlo odolat, a tak jsem si objednala pět knih.


Pojďme si knihy představit.





Obraz Doriana Greye, Cantervillské strašidlo

Oscar Wilde


Touto knihou startuji trojici klasických knih, které jsem si pořídila. Obraz Doriana Graye mnozí znají ze středoškolských lavic a když jsem tento román na střední škole četla, moc se mi líbil. Takže nyní ho mám v knihovně.


Anotace:

Román Obraz Doriana Graye řeší některé mravní otázky společenských vztahů na sklonku minulého století v Anglii. Mladý boháč a zhýralec, zjišťuje stopy vlastního nezřízeného života na tváři svého portrétu, zatímco jeho zevnějšek zůstává ušetřen jakýchkoliv změn. Až do tragického rozuzlení příběhu podléhá čtenář vybroušenému dialogu, sleduje autorovy duchaplné sentence a kritiku společenského šosáctví a cynismu. Strašidlo cantervillské - Hylo-idealistická romance Těžký osud poctivého anglického strašidla, které musí sdílet svůj zámek s hlučnou americkou rodinkou, vylíčený s vtipem i nostalgii - humorně tajuplný příběh, jedna z prvních prací známého anglického dramatika, vysmívající se anglickým snobům i americkým zbohatlíkům.





Velký Gatsby

Francis Scott Fitzgerald


Zrovna včera večer běžel v televizi film Velký Gatsby, bohužel mi opět nebylo dopřáno, abych ho viděla celý. Od té doby, kdy jsem viděla kousek zfilmovaného románu, jsem byla rozhodnutá, že si přečtu knihu a nyní mám příležitost. Od knihy mě nikdo nevyruší.


Anotace:

Bouřlivá dvacátá! Věk ženských lýtek zadýhaných jazzem, věk technického pokroku a propastných sociálních rozdílů, léta uvolněných mravů a prohibice. O Americe paradoxů začal Francis Scott Fitzgerald psát v polovině roku 1924. Pobýval tehdy na Francouzské riviéře nebo v Paříži, kde se scházel s Ernstem Hemingwayem, Gertrudou Steinovou a dalšími, kteří se považovali za součást tzv. ztracené generace. Velký Gatsby je v pořadí třetím Fitzgeraldovým románem. Porpvé vyšel v New Yorku v roce 1925 a byl oceněn kritiky i čtenáři. Dodnes stojí v čele literárních skvostů dvacátého století a bývá označován i za vrchol tvorby samotného Fitzgeralda.





Malostranské povídky

Jan Neruda


Kdo by neznal tuhle českou klasiku a povinnou četbu školních let, příběhy figurek z Malé Strany.


Anotace:

Jednotlivé povídky původně vycházely v časopisech Lumír, Květy aj. Jako ucelený soubor byly vydány v roce 1877. Náměty k povídkám Neruda čerpal ze vzpomínek, kdy žil na Malé Straně v Ostruhové ulici v domě U Dvou Slunců (Nerudova). Povídky jsou napsány realisticky a čtivě i pro dnešní čtenáře. Při jejich čtení má čtenář jedinečnou možnost nahlédnout nejen do života obyvatel města v 19. stol. ale poznat i město samo, projít se malostranskými uličkami a vnímat nezaměnitelnou atmosféru tehdejší Prahy.





Mona Lisa

Carson Morton


Tato kniha rozšířila moji sbírku knih z nakladatelství Metafora a její edice zbeletrizovaných životopisů a výpovědí o skutečných událostech.


Anotace:

Co by mohlo být výnosnějšího než krádež nejznámějšího obrazu světa? A právě tohle je plán, který se zrodí v hlavě markýze Eduarda Valfierna. Nic menšího než ukradnout ze zdi Louvru samornou Leonardovu Monu Lisu! Zamýšlenými kupci jsou samozřejmě fanatičtí američtí sběratelé, kteří by za takové dílo - byť by už nikdy nemohlo spatřit světlo světa - ochotně zaplatili miliony. A tak se nápad ještě zdokonalí. Proč by Mona Lisa musela být jen jedna? Může jich být rovněž šest. Šest identických kopií, k nerozeznání nejen jedna od druhé, ale i od originálu. Äčkoliv to může znít jako výplod spisovatelské fantazie, není tomu tak. Příběh je založen na skutečné události, která roku 1911 hýbala světem a plnila stránky novin. Ožívá před námi okouzlující paleta barev secesní Paříže, s veškerou její starosvětskou romantikou a svéráznými postavami.





Dívky z Montmartru

Cathy Marie Buchanan


A do Paříže nás přenese i tato kniha, kterou jsem četla před rokem a která mě okouzlila. Jen si přečtěte anotaci.


Anotace:

Srdceryvný román odehrávající se během zlaté éry v Paříži, inspirovaný jedním tehdejším obecně známým soudním procesem a skutečným příběhem dívky, jež Edgaru Degasovi stála modelem. Paříž roku 1878. Sestrám van Goethemovým obrátí náhlá smrt otce život vzhůru nohama. Bez jeho stálého příjmu jsou odkázané jen na skrovný obnos, který si jejich matka vydělá v prádelně. Ta ho však z větší části utopí v absintu, a tak zdá se, že vystěhování z podnájmu je nemine. Pracovních příležitostí je pomálu, a proto je čtrnáctiletá Marie poslána do pařížské opery. Vrhne se do světa baletu a zanedlouho se stává modelem v ateliéru Edgara Degase, který její podobu navždy zvěční v sošce Malé čtrnáctileté tanečnice. Román Dívky z Montmartru je příběhem pozoruhodných sester, které se řízením osudu stanou téměř bezbrannými vůči temným svodům „civilizované společnosti“.




Tentokrát jsem při focení knih měla i malou pomocnici.




Tak, co na knihy říkáte? Dala jsem vám tip na nějakou pěknou knihu? V Levných knihách se to vyplatí, možná nebudete věřit, že celý balíček mě vyšel na 375 Kč.

Žádné komentáře:

Okomentovat