středa 13. září 2017

Knihy na recenze (nakladatelství Omega - Lidé, kteří mě znali, nakladatelství MOBA - Vzpoura goliardů a Nevinný bratrovrah)

Téměř po čtrnácti dnech tu pro vás mám nový článek s knihami , které budu v brzké době recenzovat.

Pro nakladatelství Omega budu recenzovat novinku Lidé, kteří mě znali.

Od nakladatelství MOBA mi přišly dvě knihy, a to historická detektivka Vzpoura goliardů a historický román Nevinný bratrovrah.

Nyní si knihy představíme prostřednictvím anotací.





Lidé, kteří mě znali

Kim Hooper


Je to téměř symbolické, že kniha, která se dotýká událostí ze dne 11. září 2001, u nás vyšla pár dní před tímto smutným výročí. Jedná se o román určený spíše ženám. Po přečtení anotace pochopíte, proč jsem si knihu vybrala, ukrývá v sobě tajemství, a to já můžu.


Anotace:

Emily se dostalo štěstí dříve než většině ostatních... 


Jako velmi mladá se vdala za muže, jehož vášnivě milovala, a budovala si život, jaký vždycky chtěla. Ale nic netrvá věčně. Pár ukvapených rozhodnutí, zamilování do jiného muže, nechtěné těhotenství – a její život je vzhůru nohama.

Emily se rozhodne manželovi vše říct a odejít za otcem svého dítěte. Avšak její plány vezmou za své 11. září 2001. Strašlivá tragédie je jejím vysvobozením, dává jí možnost beze stopy zmizet z New Yorku a začít nový život.

Není to snadné, ale Emily – nyní Connie Prynne –, si v Kalifornii vybuduje nový spokojený život. Ale když jí lékaři oznámí fatální diagnózu, Emily je nucena vše přehodnotit – pro dobro své třináctileté dcery.

Strhující debut, v němž je obyčejná žena konfrontována se svou minulostí, aby zajistila budoucnost své dcery. Základní otázka zní: „Jak byste se zachovali vy?“ 

ČTRNÁCT LET PO ODCHODU Z NEW YORKUBYLO VŠE V POŘÁDKU.ALE NÁSLEDUJÍCÍ DEN SE VŠECHNO ZMĚNILO...





Vzpoura goliadů

Vlastimil Vondruška


Že slovo goliard slyšíte poprvé? Z toho si nic nedělejte, já jsem ho nikdy dříve také neslyšela. Kdo jsou goliardi? Dozvíme se v anotaci. Historická detektivka s Odřichem z Chlumu nemohla uniknout mé pozornosti, jedná se již o dvacátý druhý případ této série. Těším se, co si pro nás spisovatel přichystal tentokrát a jelikož hlavní roli zřejmě přisoudil Otovi, nebude jistě nouze o pěkné sklepnice, které Otovi s vyšetřováním pomůžou.


Anotace:

Píše se rok 1261. Přemysl II. Otakar podpoří v boji o trůn římského krále proti Alfonsi Kastilskému jeho konkurenta Richarda Cornwalského a za to má slíben majestát, propůjčující mu rakouské a štýrské léno. Jenže v diplomacii není nic takové, jak by se mohlo na první pohled zdát. Oldřich z Chlumu odjíždí s několika významnými velmoži do německých Cách s tajným posláním. Záhy po příjezdu je zavražděn císařův komoří a osobní přítel Richarda Cornwalského. Z vraždy jsou obviněni čeští šlechtici a uvězněni. Navíc dojde ve městě k nepokojům, v jejichž čele stojí žáci tamní katedrální školy, potulní vakanti zvaní goliardi. Vše zůstává na panoši Otovi.





Nevinný bratrovrah

Jiří Dobrylovský


Již minulý měsíc jsem si u Moby vybrala historický román, který byl pro autora beletristickým debutem, a neudělala jsem chybu. Proto, když jsem objevila v nabídce tento historický románový debut autora, který vystudoval ekonomii, zajímá se o astronomii a také o historii, neváhala jsem. Ráda si přečtu jiný pohled na událost, která nechala krvavý šrám v našich dějinách. V názvu knihy najdeme oxymorón, nebo-li protimluv, řekněte sami, může být bratrovrah zároveň nevinný?


Anotace:

Zakladatel českého státu kníže Boleslav I., byl panovníkem, za jehož vlády česká říše dosáhla největší rozlohy v dějinách, domohla se obrovské moci a mezinárodní prestiže a získala i církevní samosprávu v podobě zřízení pražského biskupství. Naproti tomu na Boleslavovi utkvěl stín vraždy vlastního bratra, knížete Václava, a bratrovražda mu v dějinách vynesla nechvalný přívlastek Ukrutný. Jenže k té bratrovraždě se váže řada otázek, vše mohlo být i jinak, a právě o tom pojednává tento román.



Doufám, že jsem vás nalákala na některou z novinek, které v nedávné době vyšly. Máte některou z nich doma? Těším se na vaše komentáře.

4 komentáře:

  1. Lidé kteří mě znali na mě taky čeká :-) Pěkné čtení přeji :)

    OdpovědětVymazat
  2. Moc pěkné kousky, zaujala mě hlavně první kniha, tak se těším na recenzi :)

    OdpovědětVymazat
  3. Budu se snažit recenzi vydat do 14ti dní. A děkuji

    OdpovědětVymazat