středa 6. září 2017

Novinky v mé knihovně # 2

V krátké době přináším další článek s novinkami. Tentokrát se jedná o knihy, které jsem pořídila na www.dobre-knihy.cz. Jelikož knihy nejsou v dnešní době zrovna levná záležitost, snažím se na nich ušetřit, kde se dá, a tak jsem využila výprodeje knih s mírným poškozením na Dobrých knihách. 

Poprvé jsem nabídky využila koncem srpna, řekla jsem si, že to vyzkouším a uvidím, jak moc jsou knihy poškozené. A protože přišly knihy s opravdu malými vadami na kráse, tak jsem si poslední srpnový den udělala radost ještě jednou, a včera mi dorazil druhý balíček, jehož obsah vám nyní představím, a přidám i knihy, které jsem nakoupila v první vlně.

Tady je balíček, který včera dorazil.


Ukrýval v sobě dvě knihy.


Pojďme si nyní obě knihy odhalit.





V lese visí anděl

Samuel Bjørk


Jak jsem avizovala v předchozím článku, kde jsem vám představovala knihu Sova, dorazil mi i první díl této detektivní série. Kniha je bez poškození, jediná vada na kráse je, že dorazila bez obálky, ta byla zřejmě poničená. Ale to mi zas tolik nevadí, i když obálka této knihy je zrovna moc pěkná a upoutá. A ještě vám prozradím, že Samuel Bjørk je pseudonym Frode Sander Øien.


Anotace:

Brilantní norská detektivka, jež v sobě skrývá hrůzné tajemství. 

Holger Munch miluje vážnou hudbu, matematické hádanky a pokuřování cigaret. Kromě toho je policejní detektiv. Už se chystá do důchodu, v němž si tohle všechno užije, jenže Norskem právě otřásají podivné vraždy šestiletých holčiček, které někdo obléká do bílých šatiček a nechává v lese s cedulkou „Cestuju sama“ na krku. 

Munch se tak musí postavit do čela speciální jednotky a hlavně přesvědčit Miu Krügerovou, slavnou vyšetřovatelku, aby se vrátila do služby. Podaří se mu to? Dokáže Mia Měsíční paprsek, jak jí přezdívají norská média, vyřešit případ plný symbolů a slepých uliček? Vrah si s detektivy evidentně pohrává a celé Norsko se může jen strachovat, že se v lese objeví další malý anděl.





Madam X: Můj nechvalně známý život

Kate Manningová


Tuto knihu jsem si vyhlídla na jiných blogech, a když jsem zjistila, že ji mají na Dobrých knihách za pěknou cenu, tak jsem si ji objednala. Kniha měla být mírně poškozena, ale žádnou vadu na kráse jsem na ní neobjevila. Děj se odehrává v době vlády královny Viktorie a já mám toto období ráda a přímo královnu Viktorii jsem si oblíbila díky knize Já, Viktorie od Cynthie Harrod-Eagles, jedná se o deníkové vyprávění o životě této významné panovnice a moc vám knihu o ní doporučuji. Tak věřím, že i tento milostný příběh bude zajímavý, dle datábaze knih má hodnocení krásných 86 %.


Anotace:

Milostný román, rodinná sága i obraz bouřlivého politického klimatu ve viktoriánské době. Předestírá čtenáři skandální příběh Axie Muldoonové, dcery chudých irských vystěhovalců, která se stala neobyčejně úspěšnou porodní bábou. Živnost sice vzkvétá, ale mladá žena záhy zjistí, že správná cesta nemusí být vždy v souladu se zákony a že nelze spoléhat na muže, který říká: „Jen mi věř!“ A když se dostane do střetu s fanatickým zakladatelem Společnosti pro potírání hříchu, je nucena nasadit všechny síly i bohatství, aby zachránila sebe i svou rodinu.


Jak se vám líbí tyto dvě novinky?

Nyní si představíme knihy z předešlého balíčku taktéž z Dobrých knih, tehdy mi jich dorazilo šest.





Kulka

Mary Louise Kelly


Jelikož mám ráda thrillery, v nichž vyplouvají na povrch tajemství, tak po přečtení anotace pochopíte, proč jsem si tuto knihu vybrala.

Anotace:

Když profesorku francouzské literatury Caroline začne pobolívat zápěstí, ani v tom nejdivočejším snu by ji nenapadlo, že preventivní magnetické rezonance odhalí kulku v oblasti krčních obratlů… Šokovaná Caroline se následně dozvídá, že je adoptovaná, protože její biologické rodiče zastřelili v Atlantě, když jí byly tři roky. Ona sama byla postřelena také, ale přežila. Pachatel nebyl nikdy dopaden. Caroline tedy vyhledá novináře, který o vraždě kdysi psal. Ten jí navrhne, že s ní udělá interview, což by mohlo přitáhnout pozornost veřejnosti, aby se o své minulosti mohla dozvědět více. A opravdu, Caroline se začínají ozývat pamětníci – bývalí sousedé, policista, jež případ vyšetřoval či otcův kamarád. Jenomže i vrazi čtou noviny…





Spálená obloha

Gilly Macmillan


Druhý z thrillerů taktéž od Knižního klubu jsem si vybrala kvůli anotaci a také proto, že v anotaci se objevuje srovnání s jinou autorkou thrillerů Gillian Flynn. A jedná se o autorčin velmi úspěšný debut.

Anotace:

Stačí jen okamžik – a život se změní v peklo. A umí ho vykreslit nejen Gillian Flynnová... Rachel Jennerová zůstala na moment pozadu. Od té chvíle se její osmiletý syn Ben pohřešuje. Avšak co se vlastně onoho osudového odpoledne na jejich procházce v lese stalo? Rachel se zhroutí svět, navíc proti sobě poštve téměř celou veřejnost. Ani spolupráce s policií neprobíhá zrovna ideálně. Ubíhají minuty, hodiny, dny... neúprosně ukrajují šanci, že Ben je ještě naživu. Že se najde. A vrátí se zpět. Rachel zjistí, že nikomu nemůže věřit. Dá se však věřit Rachel? Sugestivní, originální psychothriller – bestseller vycházející v sedmnácti zemích – je určen všem, komu utkvěla v paměti atmosféra románů Ostré předměty a Temné kouty.





Šepot vzdálených chvil

Kate Mortonová


Touto knihou rozšiřuji sbírku knížek od této autorky, doma mám již Tajemství letního odpoledne a na cestě ke mně je Dům u jezera. A jak jsem již uvedla, miluji knihy, v nichž se odkrývají rodinná tajemství.


Anotace:

Edie Burchillová dostane nečekaný dopis a vydává se do Milderhurst Castle, vznosného, ale chátrajícího sídla, kde žijí neprovdané sestry Blytheovy. S nimi a s jejich stárnoucím otcem zde před padesáti lety během druhé světové války Ediina matka strávila po evakuaci z Londýna část dětství. Starší sestry Blytheovy jsou dvojčata a většinu svého života zasvětily péči o nejmladší sestru Juniper, která se nikdy nevzpamatovala z psychického šoku, který utrpěla v roce 1941, kdy ji opustil snoubenec. Eddie pomalu začíná rozplétat matčinu minulost, v kamenných zdech Milderhurstu se však skrývají ještě mnohem větší tajemství… Co všechno se vlastně před oním půlstoletím stalo?




Zaujala vás některá z knih? Máte již nějakou z nich doma?





A co bych to byla za matku, kdybych nemyslela při nakupovaní knih na svoji malou dvouletou čtenářku a tak, když jsem v nabídce mírně poškozených knih narazila na dětské knížky, neváhala jsem. Tady jsou tři knížky, které udělaly radost Kristýnce.


První knihou je leporelo s klasickými pohádkami, které uvnitř ukrývá nakreslený příběh a také text pohádky, jedná se o zahraniční publikaci, která byla přeložena do češtiny, takže znění pohádek je trochu odlišné od toho, jak je známe u nás doma, ale stejně je to moc krásná kniha.
Najdete zde pohádku O Šípkové Růžence, O Popelce, O Červené Karlkulce, O třech prasátkách a Lociku.



Další z knih je Alenčina čítanka, která v sobě ukrývá krásné vyprávění Eduarda Petišky.



A poslední z knih je Český špalíček pohádek, říkadel, básniček. Už se těším, až Kristýnka vydrží poslouchat pohádky, tak budeme číst před spaním. Zatím zvládá básničky a krátké příběhy.


Nechali jste se inspirovat? Pořídíte si domů pro děti některou z dětských knížek?



Musím říct, že ani knihy v tomto prvním balíčku nebyly nijak vážně poškozené, maximálně mírně natržená obálka anebo ťuknutý roh. Už se těším na další výprodej.

2 komentáře:

  1. Moc pěkné nové kousky :) Nevěděla bych, na co se vrhnout dříve :) Hezké čtení přeji :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuji. No, už abych si pomalu dělala pořadník:-D

    OdpovědětVymazat