neděle 16. července 2017

Knihy na recenze (pro portál Chrudimka.cz - Lord John a důvěrná záležitost, Manželova žena a Všechno, úplně všechno a pro nakladatelství MOBA - Stírací losy a Ženy a lži)

Nyní vám představím knihy, které jsem si v červenci vybrala na recenze. Na ty se můžete v brzké době těšit na mém blogu nebo na portálu Chrudimka.cz. A které že knihy to jsou?

Pro náš portál Chrudimka.cz budu psát tři recenze. A to na historickou detektivku Lord John a důvěrná záležitost, na thriller Manželova žena a na knihu z kategorie young adult Všechno, úplně všechno.


Od nakladatelství MOBA mi přišly dva recenzní výtisky, a to román Stírací losy a detektivka Ženy a lži.


Pojďme si knihy v krátkosti představit.



Lord John a důvěrná záležitost

Diana Gabaldon


Na tuto knihu od mé oblíbené spisovatelky jsem velmi zvědavá, autorka se vyprala na pole detektivního žánru na pozadí historie a myslím, že to bude zas něco jiného než její vynikající série Cizinka.


Anotace:

Píše se rok 1757. Je jasné červnové ráno a Lord John Grey právě v bouřlivém stavu vychází z londýnského klubu Biftek. Náš John Grey, šlechtic a vysoce postavený důstojník v armádě Jeho Veličenstva, byl právě svědkem něčeho šokujícího. Jeho snaha vyhnout se skandálu spojeným s touto událostí, která by mohla zničit jeho rodinu, je však přebita něčím ještě důležitějším. Je pověřen, aby vyšetřil brutální vraždu svého druha z armády, jenž byl možná zrádce. 

Nucen sledovat dvě vyšetřování zároveň, octne se major Grey v pavučině intrik a zrad, které se dotýkají všech vrstev anglické společnosti – a ohrožují vše, co je mu drahé. Lord John sleduje mlhavé stopy zmizelého pěšáka a ženy v zeleném sametu, jež mohou mít klíč ke všemu – a nebo také ne...





Manželova žena

Jane Corryová


Jelikož jsem na tento thriller slyšela a četla jen samou chválu, byla to pro mě jasná volba. Těšte se na recenzi.


Anotace:

Psychologický thriller, v němž každodenní lži jednotlivých postav utahují smyčku osudu čím dál pevněji a vedou k nezvratitelným událostem.
Mladá právnička Lily je odhodlaná bojovat za své manželství, i když je postaveno na lži. Tuší, že její manžel Ed ji ve skutečnosti nemiluje, a pak je tu ta záležitost s jejím bratrem, jehož smrt je tabu. A co teprve Joe, první klient, kterého má Lily před soudem obhajovat, muž obžalovaný z vraždy své přítelkyně, jenž ji nevysvětlitelně přitahuje.
Lily není jediná, kdo se snaží bruslit mezi pravdou a lží. Carla si právě uvědomila, že pomocí lži může dostat, co bude chtít – aniž by se starala o to, komu ublíží. Když se Lilyin manžel rozhodne Carlu namalovat, spustí tím nevědomky lavinu katastrofických událostí, které ovlivní celých následujících šestnáct let a mají naprosto fatální důsledky.





Všechno, úplně všechno

Nicola Yoonová



Tato kniha mě velmi zaujala svojí anotací a jelikož chci vědět, zda té lásce bude přáno, rozhodla jsem se, že si ji přečtu. A s young adult literaturou vždy omládnu.


Anotace:

… nyní i na filmovém plátně.

Neotřelý milostný příběh o dívce, která trpí alergií na svět.


Tato originální prvotina vypráví o dívce, která je doslova a do písmene alergická na celý svět. Je zavřená doma, nikam nesmí a skoro nikdo nesmí k ní. Když se ale do sousedního domu přistěhuje nová rodina a s ní i kluk jménem Olly, začíná se odvíjet komplikovaná „lovestory“, která obrátí naruby všechno, úplně všechno, co osmnáctiletá Madeline dosud znala. Neotřelý milostný příběh je zajímavý i svým zpracováním – obsahuje Madelininy deníkové záznamy, poznámky, tabulky, seznamy či ilustrace.

Ahoj. Jmenuji se Madeline Whittierová a jsem nemocná. Moje nemoc je vzácná a málo známá. Jsem totiž alergická na celý svět. Vůbec nevycházím z domu, nebyla jsem venku celých sedmnáct let. Jediní lidé, které vídám, jsou moje máma a ošetřovatelka Carla.

Ale pak se jednoho dne u vedlejšího domu objevilo stěhovací auto. Vykoukla jsem z okna a uviděla ho. Byl vysoký, štíhlý a celý v černém – černé triko, černé džíny, černé tenisky a černá pletená čepice, která mu zakrývala vlasy. Zachytil můj pohled a upřeně se na mě zadíval. Já jeho upřený pohled opětovala. Jmenuje se Olly.

Možná že nemůžeme předvídat budoucnost, ale některé věci přesto předpovědět můžeme. Například to, že se do Ollyho zamiluju, je jisté. A téměř jisté taky je, že to bude katastrofa.

Příběh o bezmezné radosti i nekonečném smutku, které zažíváme, když prorazíme stěny své ulity a kvůli lásce uděláme něco úplně bláznivého (a smrtelně nebezpečného).





Stírací losy

Kerstin Ekmanová



Další kniha, která mě upoutala svojí anotací, ráda se vypravím za tajemstvím spolu s Ingefrid.


Anotace:

Ingefrid vyráží do malé vsi jménem Černá Voda, která leží u temného jezera obklopena nekonečnými lesy. Musí zde vyřídit dědictví po matce Myrten, kterou nikdy nepoznala, neboť ji vychovávali pěstouni. Na čas přijímá místo zdejší farářky a pouští se do pátrání po matčině i své vlastní minulosti. Do ruky se jí díky Myrtenině ošetřovatelce Risten dostává pár starých dopisů i zažloutlých fotografií, a na světlo světa tak vyplouvají dávno zasuté události, tajemství, bolestivé ztráty…





Ženy a lži

Naďa Horáková



A neměl by tu chybět ani český autor, a tak moje volba padla na českou detektivku, tedy dva detektivní případy.


Anotace:

Dva detektivní případy jsou situovány na jižní Moravu a na jejich řešení se podílí sympatický starožitník, externí spolupracovník policie.
První příběh popisuje vraždu učitelky spojenou s dopadením party převaděčů a s pašováním obrazů, druhý spletitou rodinnou tragédii. Případy řeší mladý kriminalista Adam, důležitou roli v nich hraje především šarmantní čtyřicátník - starožitník Ábel a atraktivní učitelka Vilma s hříšnou duší, jeho pozdější choť. Detektivku napsala žena o ženách; jelikož obsahuje poněkud absurdní zápletky a prapodivné vyšetřovací metody, vyžaduje čtenáře s nadhledem.



Doufám, že jsem vám tímto přehledem dala tip na další zajímavou četbu.

Žádné komentáře:

Okomentovat