úterý 15. května 2018

Neviditelné pouto (recenze knihy Pán hor I. - Hana Marie Körnerová)

Pán hor I., autorka Hana Marie Körnerová, vydalo nakladatelství Baronet, Praha 2017, 448 stran

„Edmond vzbuzoval pocit, že je nadřazený všem ostatním mužům. On jediný se na ni neusmál, jeho oči ji neobdivovaly. Jeho oči k ní mluvily, ale nedokázala v té krátké chvíli pochopit, co říkají, pocítila jenom strach a rychle, příliš rychle stáhla ruku zpět.“

První knihou od Hany Marie Körnerové, kterou jsem četla, byla Pozlacená klec, již tehdy si mě spisovatelka získala. Poté jsem četla knihu Znamení jednorožce (recenze), a ta jen utvrdila můj názor, že autorka umí vládnout slovy. Když jsem dostala možnost recenzovat knihu Pán hor I., která v loňském roce vyšla v nakladatelství Baronet, ani minutu jsem neváhala. A nyní můžu říct, že jsem neudělala chybu a že si moc ráda přečtu i následující díly. Rodinu de Braiů jsem si zamilovala.

Mladičká Eugénie Christina se má brzy provdat, ale co čert nechce, připlete jí do cesty Edmonda de Braie, obávaného Pána hor. A ani slušně vychovaná dívka nemůže odolat jeho šarmu a mužnosti. Avšak do cesty se jim postaví Christininy rodiče, a tak Christině a Edmondovi nezbude než čekat. Za tu dobu se odehraje celá řada událostí a když už konečně jsou Edmond s Christinou spolu, opět je osud rozdělí. Tentokrát za to mohou politické události. Příběh se totiž odehrává ve Francii v předvečer Velké francouzské revoluce. Svede osud Edmonda a Christinu opět k sobě? Dostane tato osudová láska šanci na pokračování? Jak si s nimi život pohraje? A co další generace de Braiů? Nebude opakovat chyby svých rodičů? Tak na tyto otázky si už musíte odpovědi najít sami.

„Zapomněla na Roberta i na modlitby. Pochopila, že to byl skutečný polibek. První, který dostala. To je objetí, o kterém četla v knihách. V hlavě měla zmatek. Blízkost bušícího srdce jí vzala klid.“

Kniha začíná rokem 1785 a zahrnuje zhruba období následujících dvaceti pěti let. Máme možnost sledovat rodící se mladou lásku a její vývoj v dalších letech. A poslední třetina knihy se věnuje již dospívající druhé generaci de Braiů a opět si pro nás autorka připravila milostné peripetie.

Samotný příběh je plný romantiky okořeněný nutnou dávkou napětí a odehrává se na pozadí významných historických událostí. Knihu bych zařadila do historických romancí. A troufnu si říct, že autorka prvním dílem odstartovala velmi slibnou rodinnou ságu.

Velmi jsem si oblíbila všechny kladné postavy příběhu. Nejvíce však Christinu a jejího muže Edmonda, který je typickým hrdinou milostných románů, obávaný, ale milovaný.

„Hrad opustil jako tulák. Otrhaný, zarostlý a opěšalý. Pán hor se vydával na další pouť. Vyvržený mezi lidmi všech vrstev, psanec ve vlastní zemi, mrtvý pro všechny.“

Autorčin styl psaní je velmi čtivý a vtáhne vás do děje a vy budete mít pocit, jako byste v tom chladném hradu nebo venku v dešti byli s hrdiny taky. Rozhodně se nebojte, že by vás autorka zahrnula historickými událostmi, ty tvoří pouze pozadí příběhu a jsou vykresleny pouze v rozsahu, v jakém mají vliv na hlavní postavy. Spisovatelka dokáže skvěle zachytit atmosféru doby a také chování tehdejší společnosti.

Po přečtení této knihy je mi autorka opět o něco bližší a už nyní se těším na další osudy členů rodiny de Braiů.

Knihu doporučuji všem, kteří milují romantické příběhy, v nichž nechybí napětí, vášeň, ale i bolest a zklamání. Pokud máte rádi historické romantické ságy, tak si tuto nenechte ujít.

„Kdybyste byla kněžna z Ravenny,“  řekl pak zcela bez úsměvu, „nemiloval bych vás. Ale vy nejste kněžna z Ravenny, vy jste Laura de Braie. Moje žena.“

Moje hodnocení je 90 %.


Recenze primárně zpracována pro portál Chrudimka.cz. Tímto děkuji za možnost převzetí.



3 komentáře:

  1. Na tuhle sérii už si hrozně dlouho brousím drápy! Kniha mě nejdřív zaujala krásnou obálkou a taky dobou, ve které se odehrává. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Je to krásný romantický, ale i drsný příběh. Určitě si ji nenech ujít.

      Vymazat
  2. Krásné ctive jako všechny knihy os p.Kornerove

    OdpovědětVymazat